Rezultat aktivne suradnje naših učitelja je odobreni Erasmus+ KA1 projekt „OUtstRetching ECOlogical awareness Digital competence and innovative EDUcational TEAching Methods“.
Radom na projektu ćemo se dotaknuti potrebe za unapređivanjem kvalitete rada kroz osvještavanje važnosti društveno ekološke odgovornosti ustanove, baviti se potrebom poboljšanja u području IKT kompetencija učitelja te odgovoriti na potrebu poboljšanja kompetencija na području uvođenja inovativnih metoda poučavanja.
Web stranica projekta OUR ECO EDU TEAM.
Mobilnosti učitelja (listopad 2021.) - Italija
Introducing Project Based Learning in the Classroom (PBL), Bologna, od 24. do 30. listopada 2021., Jagoda Oplanić (učiteljica kemije)
Introducing Project Based Learning in the Classroom (PBL)
Vrijeme i mjesto održavanja tečaja: Bologna (Italija), od 24. do 30. listopada 2021.
Opis tečaja i ishodi: Tečaj “Introducing Project Based Learning in the Classroom (PBL)” je uvod u pedagoški pristup projektno utemeljenom učenju (PBL) i njegova primjena u učionici. Ovaj vrlo interaktivan tečaj temeljen na praksi ima za cilj pružiti konkretne primjere, ideje i alate koji će nadahnuti i podržati nastavnike u planiranju nastave. Tečaj istražuje tri ključna izazova vezana uz implementaciju PBL-a: kako uspostaviti učinkovitu suradnju među učenicima, kako olakšati aktivnosti koje vode učenici i na kraju kako vrednovati rezultate i rad učenika kroz PBL u učionici.
Zahvaljujući ovom tečaju polaznici će:
- Upoznajte se s ključnim elementima i rastućim trendovima vezanim uz PBL;
- Naučiti koristiti alate za planiranje projekta i online baze podataka za osmišljavanje aktivnosti učenja;
- Naučiti kako angažirati učenike i motivirati ih da uspostave učinkovitu suradnju i osmisle problem te da razviju vještine rješavanja problema i samopoštovanje;
- Naučiti kako voditi i provoditi iskustvene radionice, simulacijske aktivnosti i interaktivne projekte za poticanje poduzetničkog način razmišljanja i liderskog karaktera kod učenika;
- Razmijeniti dobre prakse i razgovarati o izazovima s kolegama i voditeljima tečaja
Evaluacija tečaja: Sudjelovanjem na tečaju učiteljica kemije je uspostavila kontakte s učiteljima drugih zemalja i na taj način omogućila potencijalnu suradnju s istima u budućnosti. Tečaj je pružio nova znanja i kompetencije vezane za Project Based Learning te motivaciju učenika za učenje putem projekata. Na tečaju se također raspravljalo o razlikama i sličnostima između koncepata kurikuluma u različitim državama Europe te o potrebi izmjene kurikuluma u svrhu bolje implementacije ove metode rada (PBL). Na tečaju smo također upoznali neke kreativne IKT alate koji se mogu koristiti u različitim fazama provedbe PBL, kao što su THINGLINK, EDPUZZLE, MENTIMETER, SOCRATIVE, te su polaznici kreirali svoje račune i prakticirali rad u istima. Kroz tečaj smo se dotakli i problema vrednovanja u PBL te su nam ponuđeni neki alati kroz koje bi ogli ostvariti formativno vrednovanje učenika. Osim novih znanja i vještina vezanih za provođenje PBL, te uporabe novih IKT alata, putovanje u Bolognu utjecalo je na razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina, posebice komunikacije na engleskom i talijanskom jeziku. Upoznavanje kulturalnih i povijesnih zanimljivosti Bologne, posjet Firenzi te razgovor s lokalnim stanovnicima i učiteljima drugih zemalja omogućio je vlastiti osobni razvoj i povećao kulturološku svijest. Voditeljica tečaja je bila vrlo angažirana i trudila se da nam na najbolji način približi PBL. Tečaj je bio jasan, zanimljiv, praktičan te je doprinio razvoju novih ideja i sklapanju novih (profesionalnih) prijateljstava. Jedna od najvećih vrijednosti ovakvih mobilnosti je razmjena informacija, primjera dobre prakse i ideja učitelja iz raznih dijelova Europe, te mogućnost uspoređivanja našeg školskog sustava s ostalima.