Rezultat aktivne suradnje naših učitelja je odobreni Erasmus+ KA1 projekt „OUtstRetching ECOlogical awareness Digital competence and innovative EDUcational TEAching Methods“.
Radom na projektu ćemo se dotaknuti potrebe za unapređivanjem kvalitete rada kroz osvještavanje važnosti društveno ekološke odgovornosti ustanove, baviti se potrebom poboljšanja u području IKT kompetencija učitelja te odgovoriti na potrebu poboljšanja kompetencija na području uvođenja inovativnih metoda poučavanja.
Web stranica projekta OUR ECO EDU TEAM.
Mobilnosti učitelja (listopad/studeni 2022.) - Irska
Digital game – based learning and augmented reality for school, Dublin (Irska) od 31. listopada do 5. studenog 2022. godine., Elizabeta Ferenčak (učiteljica povijesti)
Digital game – based learning and augmented reality for school
Vrijeme i mjesto održavanja tečaja: Dublin, Irska od 31. listopada do 5. studenog 2022. godine.
Tijek održavanja tečaja:
Nakon dolaska u Dublin popodne sam iskoristila u razgledanju okolice Dubline (popularna šetnica Worth). Nakon odlaska u smještaj koji je bio lociran van centra grada pripremila sam se za tečaj pronalaskom rute i autobusne veze koja će me odvesti do centra grada.
Prvi dan
Prvi dan tečaja započeo je neobično. Nakon pronalaska lokacije tečaja i smještaja u učionicu, upoznala sam sudionicu Saru iz Njemačke. U Učionici je bio na stolu veliki papir na kojem je bio QRcode i uređaj za kodiranje na kojem se vrtila poruka Help me!. Sara i ja smo pogledale materijal ali nismo ništa dirale. Ubrzo su nam se pridružile i četiri polaznice iz Rumunjske. Ukupno nas je bilo 6 na tečaju. Nakon dolaska predavača Tomasza Laskowskog bilo nam je jasno da je očekivao da istražimo materijale. Dao nam je 10 minuta i vratio se. U materijalima smo dobili pitanja kojima smo se trebali predstaviti i upoznati se. Nakon završne prve aktivnosti razgovarali smo o tome što bi bilo da je istu poruku ostavio u učionici punoj djece. Zaključili smo da su djeca puno znatiželjnija i sklona istraživanju i traženju zabave i igre. Mi svi smo vidjeli poruku i materijal ali nismo reagirali. Nakon pauze predstavili smo svoje škole/države/regije. Tečaj je počinjao u 9 sati te je uz dvije pauze završavao u 14 sati. Taj plan rada zadržali smo do kraja tjedna. Nakon završenog prvog radnog dana razgledala sam Dublin, znamenitosti te upoznavala glavne prometnice kako bi se lakše snašla po gradu.
Drugi dan
Drugi dan ponovo nas je na pametnoj ploči dočekalo iznenađenje. Na ekranu je bio vidljiv zaslon video igre, muzika i poruka s QR codom. Opet smo pretpostavili da je predavač nešto priprema i ništa nismo dirali. Poruka je naravno bila za nas i ponovno smo se ponijeli kao i dan prije. Predavač je objasnio koncept gamifikacije i što sve podrazumijeva. Razgovarali smo o tome koje sve elemente igre možemo primijeniti u nastavi kako nastavu možemo gamificirati. Razgovarali smo o prednostima upotrebe igara u nastavi te o utjecaju igara na motiviranost učenika. Nakon pauze predstavljeni su nam neki programi igre koje se mogu koristiti u nastavi (https://keeptalkinggame.com/ , plickers). Nakon završetka tečaja popodne sam iskoristila za razgled grada i posjet znamenitostima.
Treći dan
Razgovarali smo i raspravljali o vještinama koje su potrebne u 21. stoljeću te o primjeni VR tehnologije u nastavi. Upoznati smo sa osnovama VR tehnologije te kako takav način poučavanja pomaže kod individualnog pristupa učenicima i razvijanju vještina potrebnih u suvremenom dobu. Raspravljali smo o prednostima i potencijalnim problemima takvog načina poučavanja. Svi smo dobili VR naočala isprobali smo ih te prošli početni program kako bi ih naučili koristiti. Isprobali smo pojedine programe u proširenoj stvarnosti te istražili mogućnosti. Posljednja tema dana bila je i kreativnost, njena važnost i uloga te kako potaknuti učenike (i sebe) na kreativnost.
Nakon završetka tečaja imali smo organiziran razgled grada uz turističkog vodiča. Nakon razgleda Sara i ja smo posjetile jedan pub u Tample baru pe se prilagodile Irskom načinu opuštanja u pubu.
Četvrti dan
Upoznali smo se s radom i mogućnostima primjene Minecrafta u nastavi. Svi smo isprobali raditi u Minecraftu i prošli startne programe kako bi se naučili kretati te shvatili koncept igre. Nakon pauze smo proučili nekoliko primjera upotrebe i primjene Minecrafta u učionici. Raspravljali smo o prednostima i nedostatcima takvog oblika igre u nastavi. Nakon druge pauze predavač nas je odveo u Epic muzej koji smo u slobodnom aranžmanu razgledali.
Peti dan
Posljednji dan u učionici smo proveli ponovno istražujući VR naočale, iskušali smo nekoliko programa proširene stvarnosti. Nakon toga kolegica Sara je prezentirala neka svoja iskustva i dala prijedloge aplikacija i programa koje ona koristi u nastavi a dobar su primjer gamifikacije. Kolegice iz Rumunjske su morale ranije otići s tečaja pa je i ceremonija predaja i primanja certifikata održana ranije nego je planirano. Nakon toga Sara i ja smo dalje nastavi istraživati Minecraft i razvijati vještinu snalaženja u igri.
Popodne sam dogovorila i realizirala susret sa bivšom kolegicom, pedagoginjom naše škole koja je prije 6 godila odselila u Dublin. Posjetila sam i Trinity college te poznatu knjižnicu.
Šesti dan
U sklopu tečaja bio je predviđen i izlet kako bi se sudionici tečaja bolje upoznali s Irskom. Mogli smo birati između organiziranog turističkog posjeta Moherskim klifovima ili povijesnim znamenitostima u dolini Glendalough. Izabrala sam posjet Moherskim klifovima. Polazak je bio u ranojutarnjih satima. Sam put je trajao 3 sata uz stalno vođenje vozača zanimljivim povijesnim, kulturnim pričama. Izlet je bio uspješan, vedro vrijeme omogućilo je dobar pogled te je dojam bio spektakularan. Na povratku smo posjetili Galway te razgledali taj lučki gradić. Putovanje kroz krajolik i proučavanje Irskog krajobraza posebno je upečatljivo i dojmljivo. Povratak je bio u kasno popodnevnim satima.
Povratak u Hrvatsku tekao je prema planu, ali uz malo kašnjenje aviona, no ono nije poremetilo plan puta.
Osvrt na tečaj
Vrlo sam zadovoljna što sam imala priliku pratiti tečaj DIGITAL GAME – BASED LEARNING AND AUGMENTED REALITY FOR SCHOOL. Tema gamifikacije vrlo mi je zanimljiva i mislim da je jedan od načina kako možemo novim generacijama lakše pristupiti i približiti im nastavne sadržaje. Igre kao oblik učenja je učenicima vrlo privlačna i treba ju koristiti. Sam proces igrifikacije zahtjeva u početku dosta vremena za pripremu i prilagodbu ali nakon nekoliko primjera cijeli postupak se ubrzava i moguće ga je relativno brzo implementirati u nastavu. Sam tečaj me je potaknuo da razradim nekoliko ideja i primijenim ih u nastavi.
Sam grad me se posebno dojmio. Zbog smještaja koji je bio sat vremena autobusom od centra, imala sam priliku svako jutro proučiti i iskusiti radnički put i život u Dublinu. Multikulturalnost koja je zahvatila Irsku zadnjih godina pridonosi šarmu i egzotičnosti ali ne remeti tradicionalan štih koji Dublin ima.