2021-11-08 12:25:00 Mobilnosti učitelja (listopad 2021.) - Italija Introducing Project Based Learning in the Classroom (PBL), Bologna, od 24. do 30. listopada 2021., Jagoda Oplanić (učiteljica kemije)
Introducing Project Based Learning in the Classroom (PBL) Vrijeme i mjesto održavanja tečaja: Bologna (Italija), od 24. do 30. listopada 2021. Opis tečaja i ishodi: Tečaj “Introducing Project Based Learning in the Classroom (PBL)” je uvod u pedagoški pristup projektno utemeljenom učenju (PBL) i njegova primjena u učionici. Ovaj vrlo interaktivan tečaj temeljen na praksi ima za cilj pružiti konkretne primjere, ideje i alate koji će nadahnuti i podržati nastavnike u planiranju nastave. Tečaj istražuje tri ključna izazova vezana uz implementaciju PBL-a: kako uspostaviti učinkovitu suradnju među učenicima, kako olakšati aktivnosti koje vode učenici i na kraju kako vrednovati rezultate i rad učenika kroz PBL u učionici. Zahvaljujući ovom tečaju polaznici će: - Upoznajte se s ključnim elementima i rastućim trendovima vezanim uz PBL; - Naučiti koristiti alate za planiranje projekta i online baze podataka za osmišljavanje aktivnosti učenja; - Naučiti kako angažirati učenike i motivirati ih da uspostave učinkovitu suradnju i osmisle problem te da razviju vještine rješavanja problema i samopoštovanje; - Naučiti kako voditi i provoditi iskustvene radionice, simulacijske aktivnosti i interaktivne projekte za poticanje poduzetničkog način razmišljanja i liderskog karaktera kod učenika; - Razmijeniti dobre prakse i razgovarati o izazovima s kolegama i voditeljima tečaja Evaluacija tečaja: Sudjelovanjem na tečaju učiteljica kemije je uspostavila kontakte s učiteljima drugih zemalja i na taj način omogućila potencijalnu suradnju s istima u budućnosti. Tečaj je pružio nova znanja i kompetencije vezane za Project Based Learning te motivaciju učenika za učenje putem projekata. Na tečaju se također raspravljalo o razlikama i sličnostima između koncepata kurikuluma u različitim državama Europe te o potrebi izmjene kurikuluma u svrhu bolje implementacije ove metode rada (PBL). Na tečaju smo također upoznali neke kreativne IKT alate koji se mogu koristiti u različitim fazama provedbe PBL, kao što su THINGLINK, EDPUZZLE, MENTIMETER, SOCRATIVE, te su polaznici kreirali svoje račune i prakticirali rad u istima. Kroz tečaj smo se dotakli i problema vrednovanja u PBL te su nam ponuđeni neki alati kroz koje bi ogli ostvariti formativno vrednovanje učenika. Osim novih znanja i vještina vezanih za provođenje PBL, te uporabe novih IKT alata, putovanje u Bolognu utjecalo je na razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina, posebice komunikacije na engleskom i talijanskom jeziku. Upoznavanje kulturalnih i povijesnih zanimljivosti Bologne, posjet Firenzi te razgovor s lokalnim stanovnicima i učiteljima drugih zemalja omogućio je vlastiti osobni razvoj i povećao kulturološku svijest. Voditeljica tečaja je bila vrlo angažirana i trudila se da nam na najbolji način približi PBL. Tečaj je bio jasan, zanimljiv, praktičan te je doprinio razvoju novih ideja i sklapanju novih (profesionalnih) prijateljstava. Jedna od najvećih vrijednosti ovakvih mobilnosti je razmjena informacija, primjera dobre prakse i ideja učitelja iz raznih dijelova Europe, te mogućnost uspoređivanja našeg školskog sustava s ostalima. |
Osnovna škola Vladimira Nazora Pazin |