Što može pčela? (1. dio)
U utorak, 16. travnja 2024. godine realizirana je izvanučionička nastava učenika 3. razreda u cilju provedbe projekta „ŠTO MOŽE PČELA” na OPG-u Križman u Lupoglavu.
Prije polaska izvršene su pripreme. Prvo se potvrdilo da nitko nije alergičan na pčelinji ubod. Dogovoreno je da se izričito ne smije nositi na sebi crna boja i vuneni odjevni predmeti! Prema uputama učenici su imali odjeću svijetlije boje, duge rukave, deblje duge traperice, dublju obuću/čizmice i dio zaštitne opreme OPG Križman.
Ovako dobro opremljeni i uz stručno vođenje naučili su o izgledu i vrstama pčela, važnost matice , koje pčele imaju ulogu u prikupljanju peluda i nektara, mjestu gdje pčele skladište med, kako brinuti o pčelama, o specifičnostima pčela kroz godišnja doba, o koristi za prirodu i koristi raznolikih pčelinjih proizvoda za očuvanje ljudskog zdravlja. Sve ovo se naučilo kroz raznovrsne aktivnosti što su ih priredili svi članovi OPG Križman.
Učenici su se u potpunosti unijeli u promatranje staklenih košnica sa živim pčelama, postavljajući pregršt zanimljivih pitanja o životu i radu pčelinje zajednice. Takmičili su se u sastavljanju satne osnove, okvira koji se ulaže u košnicu, a sastoji se od četiri drvene letvice što se slažu pod pravim kutom. Dobro pripremljeni i opremljeni posjetili su pčelinjak. Vidjeli su prodajnu izložbu meda i mednih proizvoda. Kušali ih i nakon što su znali sve odgovore na ,,Mali kviz o pčelama” dobili prigodne darove OPG-a Križman.
Druženje se nastavilo u školi 23. travnja. Tom prilikom teta pčelarica je održala radionicu izrade medenjaka. Tog dana školom se širio medeni miris. To je bila najukusnija slastica koju su ikad napravili i probali učenici.
Za ovo iskustvo hvala pčelama, hvala teti pčelarici i svim članovima OPG-a Križman.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |