preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

Hrvatski pravopis

Medijska pismenost

Natjecanje Dabar

Office365 za škole

Carnet webmail

Upisi.hr

Prometna učilica

eLektire

Eduvizija

Tražilica


Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 9. 2019.

Ukupno: 770188
Danas: 10
Vijesti

Svjetski dan svjesnosti o autizmu

Svjetski dan svjesnosti o autizmu obilježava se  2. travnja nošenjem svijetlo plavih majica.  

Autizam je kompleksan razvojni poremećaj čiji je specifičan uzrok još nepoznat. Autistične osobe imaju teškoće u komunikaciji i socijalnim odnosima, te se opiru svakoj promjeni navika. Kako bi osvijestili učenike o problemima djece s autizmon u petak 1. travnja 2016. godine obukli smo plave majice i pričali s učenicima o autizmu.


Što svako dijete s autizmom želi da znate?

 

  • Ja sam dijete s autizmom. Ja nisam «autističan». Moj autizam je samo jedan aspekt mog karaktera. On me ne definira kao osobu.
  • Moja percepcija je poremećena. To znači da uobičajeni prizori, zvukovi, mirisi i okusi, kretnje koje vi možda uopće ne primjećujete u svakodnevnom životu mogu biti vrlo bolno iskustvo za mene.
  • Molim vas razlikujte neću (ne želim) i ne mogu (nisam u mogućnosti to napraviti). Receptivni i ekspresivni jezik meni su podjednako teški.
  • Ja razmišljam vrlo konkretno. Doslovno interpretiram jezik.  Fraze, igre riječima, dosjetke, nijanse u izgovoru i sarkazam nisu nešto što ja razumijem i molim vas nemojte ih upotrebljavati u razgovoru.
  • Budite strpljivi s mojim ograničenim rječnikom. Meni je teško izreći što u stvari trebam/želim kada ne znam izraziti riječima ono što osjećam. Pripazite na moj govor tijela, povlačenje, uznemirenost ili druge znakove koji upućuju da nešto nije u redu.
  • Izražavanje i jezik ne idu mi baš sjajno, bolje mi ide vizualno učenje. Radije mi pokažite kako treba nešto učiniti nego da mi to pokušate objasniti riječima.
  • Usmjerite se na ono što mogu i znam učiniti, radije nego na ono što ne mogu ili ne znam. Kao i ostala djeca, lakše mi je učiti u okruženju koje uvažava različitosti.
  • Pomozite mi u socijalnoj interakciji. Možda izgleda kao da se ne želim igrati s ostalom djecom u parku, no najčešće samo ne znam kako započeti razgovor ili druženje.
  • Pokušajte utvrditi koji su «okidači» mojih emocionalnih ispada. Ti ispadi, epizode, kako god da ih želite zvati, ma kako vama užasavajuće izgledali, meni su još strašniji događaj.
  • Zapamtite da se autizam događa meni, ne vama. Bez vaše podrške moje šanse za uspješno samostalno odrastanje su male. Uz vašu podršku, mogućnosti su veće nego što možda mislite. Vjerujte – ja sam toga vrijedan.

 

 

Uočavate li djecu s autizmom?

Ima teškoće u interakciji s drugima.

Smije se ili hihoće bez vidljiva razloga.

Malo ili nimalo kontakta očima.

Izgleda neosjetljivo na bol.

Osamljuje se; distancirano ponašanje.

Vrti predmete.

Neobično je vezano i zaokupljeno predmetima.

Upadljivo je hiperaktivno ili krajnje pasivno.

Ne može učiti na uobičajen način.

Ustraje na jednoličnosti; pruža otpor promjenama u rutinama.

Ne pokazuje strah od opasnosti.

Ustrajno se, nemaštovito igra.

Ponavlja riječi ili fraze umjesto uobičajenog govora (eholalija).

Ne želi fizički dodir (maženje).

Ne reagira na verbalne pozive; ponaša se kao gluho.

Ima teškoće u izražavanju potreba; koristi geste ili pokazuje umjesto riječi.

«Tantrumi», «ispadi bijesa» - pokazuje izrazitu uznemirenost bez vidljivog razloga.

Neujednačene vještine fine i grube motorike – ne želi «pucati loptu», ali slaže kockice.

 

Preuzeto s http://www.autizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=185&Itemid=103&lang=hr

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Nika Katerina Batel   datum: 4. 4. 2016.

      


Dabrica u školi

Naša škola sudjeluje u Dabar natjecanju 2023.





preskoči na navigaciju