preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

Hrvatski pravopis

Medijska pismenost

Natjecanje Dabar

Office365 za škole

Carnet webmail

Upisi.hr

Prometna učilica

eLektire

Eduvizija

Tražilica


Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 9. 2019.

Ukupno: 781314
Danas: 12
Vijesti

3D printer na satu matematike

Razvojem tehnologije mijenja se način na koji obavljamo svakodnevne poslove. Više ne pamtimo male stvari kao što su rođendani i godišnjice, pouzdamo se u to da će nas mobitel ili društvene mreže podsjetiti na njih. Bilo koja informacija dostupna nam je jednostavnim klikom miša. Kao učiteljica često se pitam kako u takvom okruženju zainteresirati učenike za učenje u školskom okruženju koje je i dalje pretežno vezano za dobru staru ploču i kredu te knjige u papirnatom obliku. 


Početkom ove školske godine OŠ Vladimira Nazora Pazin dobila je sredstva za 3D pisač i edukaciju učitelja temeljem natječaja Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta na kojem je projekt „Od svjetleće diode do 3D pisača“ dobio podršku. 

U rujnu održana je radionica za učitelje na temu Tehnologija 3D ispisa - dizajn, priprema i izrada 3D modela. Radionicu je uspješno pohađalo četvero učitelja (Silvija Šupljina Buršić, Darko Suman, Dario Škrinjar i Nika Katerina Zidarić). Radionicu su vodili dr. sc. Davor Antonić i Ivica Brenko, dipl. inž., predstavnici tvrtke Mikroelekronika d.o.o. od koje je naša škola nabavila 3D pisač.

Inicijativu je pokrenuo učitelj Darko Suman te je zamišljeno da se 3D printer prvenstveno koristi u grupi slobodnih aktivnosti Robotika, ali ne isključuje i druge učenike i učitelje koji se na određeni način žele uključiti u primjenu suvremenih tehnologija. 

Izazov su prihvatili učenici 8. razreda PŠ Trviž te u sklopu cjeline Geometrijska tijela iz matematike prionuli na dizajniranje vlastitog složenog tijela te ispis modela na 3D printeru. 

Zadatak nije bio nimalo jednostavan, nacrtati neko geometrijsko tijelo na računalu, ispisati ga pomoću 3D printera te izračunati tom tijelu oplošje i volumen. Motivacija je naravno bio sam 3D printer i mogućnost rada na njemu.

 

Od dizajna do ispisa pojavile su se brojne poteškoće ali nismo odustajali. Prvotna tijela nisu se mogla pripremiti za ispis pa smo metodom pokušaja i pogreške naučili koja tijela su pogodna za ispis i koji softver dobro konvetrira trodimenzijonalano tijelo u model prikladan za ispis. Pokazalo se i da su tijela nacrtana na računalu prevelika za ispis pa se trebalo prisjetiti omjera i izraditi umanjenu verziju tijela kako bi ga bilo moguće ispisati. Nakon odgovarajuće pripreme za ispis bilo je vrijeme za ispis samih tijela na 3D printeru. Ovaj dio posla nam je svakako bio najzabavniji. Slušali smo kako printer „pjeva“ i čudili se kako se glava printera brzo pomiče i polako se rađaju naši modeli.

Nakon ispisa modela prionuli smo na računanje oplošja i volumena tijela. Učenici su u radu mogli koristiti tijela nacrtana  na računalu i ispisane modele te su svi učenici uspješno izračunali oplošje i/ili volumen svojih tijela.

 


Zašto učiti na ovaj način? Svakako je zabavnije. Učili smo iskustveno i u hodu rješavali probleme koji su se javljali. Primjenjivali smo tehnologiju ali i matematička znanja. Naučili smo gradivo propisano programom ali na drukčiji način. Učenici su saželi svoje iskustvo u jednu jednostavnu rečenicu: „Učiteljice bilo nam je super!“.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Nika Katerina Batel   datum: 10. 6. 2016.

      


Dabrica u školi

Naša škola sudjeluje u Dabar natjecanju 2023.





preskoči na navigaciju